VARMT VÄLKOMMEN MED DIN FRÅGA
FLORISTIQ AB
Brotorpsvägen 3
174 41 Sundbyberg
Frågor och svar
Hur beställer jag en prenumeration?
- Välj först vilken variant du vill prenumerera på. Nätt - Klassisk - Premium. Är du osäker kan du kika på Storleksguiden.
- Välj sedan hur ofta du vill ha buketterna levererade hem till dig. Varje vecka - varannan vecka - en gång i månaden.
Du kan enkelt beställa här via webbshopen och/eller har du specifika önskemål är det enklast att höra av dig!
Maila till hej@floristiq.se
Ring/sms 0760079123
Hur levereras blommorna?
Blomsterprenumerationer till privatpersoner levereras på torsdagar efter kl.12 direkt hem till dörren. Är ni inte hemma levereras blommorna utanför.
Fri leverans inom Solna | Sundbyberg
Ska buketterna levereras utanför Solna, Sundbyberg - tillkommer en fraktkostnad. Hör gärna av dig och berätta var du vill få din bukett levererad så att jag kan återkomma med fraktpriset.
Kan jag avbeställa om jag ångrar mig? Är det någon bindningstid?
Absolut, avbeställ senast 3 dagar innan planerad leverans, så ordnar vi det!
Det är ingen bindningstid när du beställer prenumerationer hos oss.
Behöver jag vara hemma när blommorna levereras?
Du behöver inte vara hemma när blommorna levereras, då ställs blommorna utanför din dörr.
Är det väldigt kallt ute, kan det hända att vi hör av oss innan och hör vilka tider ni är hemma så att blommorna slipper stå ute och frysa.
Jag ska på semester, kan jag pausa min prenumeration?
Absolut! Det går jättebra. Det gör du enkelt via ditt konto eller hör av dig minst 7 dagar innan planerad leverans, så ordnar vi det!
Kan jag byta storlek på buketten under min prenumeration?
Det går jättebra, vill du tex ha en större bukett under en specifik vecka går det jättebra att göra det via ditt konto.
Vi behöver ha in informationen senast 7 dagar innan bestämd leverans.
Behöver du hjälp är självklart du välkommen att kontakta oss!
Hur går betalningen till?
Beställer du din prenumeration via shopen sker dina betalnigar per autogiro hos vår samarbetspartner Stripe. Där får du en kundportal där du kan se tidigare/kommande beställningar. Där kan du också enkelt ändra/pausa/avsluta din prenumeration.
Beställer du via personlig kontakt med oss, går det jättebra att välja annat betalningssätt om så önskas tex. Swish.
Företag mailas faktura.
Ser ett blombud likadant ut som en veckobukett?
Ja! Varje vecka designas en ny bukett som innehåller samma slags blommor både för våra engångsbuketter och prenumerationsbuketter.
Har du andra önskemål är du varmt välkommen att höra av dig!
Min bukett har inte kommit, hur gör jag?
Budfirman kan vara försenad, grannen kanske har tagit hand om den åt dig (händer faktiskt oftare än vad man kan tro!) eller har den kanske hamnat på villovägar. Hur som får du jättegärna höra av dig, så att vi kan lösa detta på bästa sätt - för det du har beställt, ska du givetvis få!
Kan jag betala med Swish?
Ja, absolut!
Floristiq är kopplade till Swish företag